Travessa Camí de Ronda Roses – St Pere Pescador

Sortida: Roses (Alt Empordà)
Arribada: Sant Pere Pescador (Alt Empordà)

Distància: 27 km
Desnivell: 10 m
Dificultat: Mitjana
Temps total: 7 h 20’
Participants: 27

El diumenge 24 d’octubre el nostre Centre excursionista, després d’un any d’interrupció, va poder gaudir de la tercera etapa del GR92. En aquesta ocasió vam fer el tram planer que enllaça Roses i Sant Pere Pescador, tot passant per la vila medieval de Castelló d’Empúries. A les 7h45, després del viatge amb autocar fins a Roses, els 27 participants vam iniciar la travessa. Roses començava a despertar i el sol ja s’albirava a l’horitzó.
Després de sortir de la vila de Roses vam arribar als primers aiguamolls que curiosament es troben per sota del nivell del mar. A les 9h30 vam aturar-nos en una zona d’ombra i vam esmorzar.
Tot seguit, vam reprendre de la marxa per arribar la meravellosa vila de Castelló d’Empúries, on tots els seus carrerons ens transporten a l’època on el comtat d’Empúries tenia una influència molt important en el territori. A les 11h00, tot el grup ens vam fotografiar davant la portalada de la Basílica, també anomenada “Catedral de l’Empordà”,
d’estil gòtic.
En aquest punt érem a la meitat del recorregut i, ens dirigíem al PN dels Aiguamolls de l’Empordà, on vam arribar als voltants de les 12h15. Allà vam dedicar una bona estona a visitar el centre d’acollida i els diversos punts d’observació de les aus que allà s’allotgen. El més trist de tot, és que justament enguany la sequera extrema ha deixat gairebé sense aigua tota la superfície del parc.

Vam travessar el parc i ens vam dirigir a la costa, amb les platges més verges de l’Empordà. A les 13h30 vam decidir dinar. Els companys de travessa, uns van dinar i fer la migdiada i altres fer-se un bany a la tòrrida i solitària platja on desemboca el riu Fluvià. Després d’aquesta reparadora aturada, vam iniciar el tram final de la nostra travessa i vam arribar al nucli de Sant Pere Pescador sobre les 15h00. Una plàcida i calorosa travessa que ens va permetre gaudir d’uns paisatges naturals i culturals bastant allunyats del brogit del gran turisme. Pel 2022 esperem poder continuar la nostra travessa pel GR92 que ressegueix tota la costa catalana.